Dankzij onder zustersite voor het huren van een photobooth, weten we als geen ander wat er speelt in photoboothland en met welke photobooths je de blits kan maken op je trouwfeest! Hieronder staan een aantal van de trends die we signaleren onder onze verhuurders en huurders. We sluiten dit gastartikel af met een aantal tips over het huren van een photobooth!

Trend 1: De fotospiegel met iets ‘extra’s

De fotospiegel begint steeds populairder te worden: het is dan ook een joekel van een apparaat, met allerlei extra’s bovenop de reguliere photobooths, zoals social media sharing en interactieve extra’s. De standaard spiegel wordt daarom steeds vaker voorzien van gave extra’s om hem nog specialer te maken! Denk bijvoorbeeld aan:

Trend 2: Social media sharing met je photobooth

De geprinte foto’s blijven de grootste aantrekkingskracht van de photobooth, maar waarom niet allebei, als dat ook kan? Er is inmiddels een hele generatie nieuwe photobooths beschikbaar die het direct sharen van je foto’s via QR code of email heel soepel laten verlopen.

Trend 3: de 360º video ‘spinner’

Hij was al langer te vinden op festivals, in videoclips en bij grote merkactivaties, maar deze 360º videobooth ‘loop’ of ‘spinner’ is ook steeds vaker te gast op bruiloften en zelfs verjaardagsfeestjes! Hoe werkt het precies? Je gaat maximaal met 3 personen op het platform staan, terwijl een camera aan een lange arm rondjes om je heen draait. Vervolgens maakt de software er een leuk filmpje van inclusief slowmotion video en komt er na afloop een leuke (zelf gekozen) soundtrack bij. Vervolgens kan je je 360 graden slomo filmpje delen via social media of per email of airdrop.

Trend 4: de booths op wielen!

Waar je enkele jaren geleden enkel een photobooth Volkswagen busje kon huren, zijn er nu nog vel meer originele photobooths op wielen! Denk bijvoorbeeld aan:

Tips voor het huren van een photobooth in 2023

Met de 1,000+ aanvragen die we per maand op onze vergelijkingswebsite verwerken zien we precies wat er wel en niet goed gaat bij het (ver)huren van photobooths. Hierbij enkele tips:

  • Let op de locatie van de verhuurder. Niet elke verhuurder verhuurd in heel Nederland of beid gratis transport aan. Daardoor kan de prijs inclusief transportkosten een stuk hoger uitkomen dan de ‘pakketprijs’. Het is zonde om je budget te betalen aan transportkosten, dus kijk of er een vergelijkbare verhuurder is in de buurt. Zo steun je een lokale huurder en ben je minder kwijt aan transportkosten en heb je meer budget over voor leuke extra’s
  • Er zijn photobooths die ook video’s kunnen opnemen, huur je de booth voor de hele dag, dan kan je hem als videogastenboek gebruiken tijdens de ceremonie of receptie van je bruiloft en als ‘reguliere’ fotobooth tijdens je feest.

  • Na de verschillende lockdowns van de afgelopen corona-jaren, zijn er minder verhuurders dan een paar jaar geleden. Zeker in de populaire trouwmaanden, op de vrijdagen en zaterdagen zijn de meest populaire fotobooths en de photobooths met de beste prijs-kwaliteit verhouding al maanden van tevoren uitverkocht. Last minute kan je vaak nog wel iets vinden, maar de kans is groot dat het niet je eerste, tweede of zelfs derde keus is en dat je minder goede ‘value for money’ krijgt en niet te vergeten een flinke dosis stress vanwege ‘nee-verkoop’ door uitverkochte verhuurders. Huur dus liever 6 maanden in plaats van 1-2 maanden van tevoren om verzekerd te zijn van beschikbaarheid. Voor de meer unieke photobooths, zoals busjes, caravans, en tuktuk photobooths, is zelfs een periode van 1 jaar voor je trouwdatum aan te raden, omdat daar minder alternatieven van te huur zijn.
  • Ten slotte: staar je niet blind op ‘onbeperkt printen’. Heb je dat echt nodig? De ervaring leert dat een typische bruiloft met 100 mensen op een feest niet ‘onbeperkt printen’ nodig heeft, maar ruimschoots uitkomt met 300-400 prints. Dus als je een photobooth pakket ziet dat aan al je wensen voldoet behalve het onbeperkt printen, vraag jezelf dan of of je echt extra wilt betalen voor de gemoedsrust van onbeperkt printen, of dat je liever dat extra geld aan iets anders besteed (social sharing of XL LED lichtletters of decoratie of wat dan ook).

Veel plezier op je bruiloft alvast en succus met de verdere organisatie

WhatsApp WhatsApp Irene!